torsdag 31 juli 2008

Internet hemma!

Så...nu har vi äntligen fått internet hemma och då känns det som jag kan ta upp mitt bloggande igen. Det är så oerhört varmt här på Mallis just nu, både jag och Liam är lite gnälliga i värmen!! Liam växer och blir så oerhört stor, en pojke!! Han får mer och mer personlighet för var dag som går. Just nu är han i en fas där han vill krypa iväg men inte riktigt får kläm på det, utan stupar istället fram på nosen! jag har försökt visa honom, ligger här hemma på alla fyra, "titta Liam", Gör som mamma nu! hihi! det är ju helt magiskt.
Annars så rullar dagarna på, jag börjar känna ett större behov nu av att komma ut i arbetslivet igen, vara lite social och använda hjärnmusklerna lite. Jag vet bara inte om jag är redo att lämna bort Liam än, han känns fortfarande så liten, men jag och Leo ska försöka få ihop det så gott det går och sen har jag funderat på om jag inte hellre anställer en barnflicka om så behövs ett par timmar. Vi hålller på och kollar upp nu, hur det funkar med dagis och så här, jag vet att man kan lämna sitt barn vid fyra månaders ålder, men det känns helt overkligt för mej, starkt av spanska mammor att "klippa banden" så tidigt..
En annan sak som verkligen saknas här på Mallorca är SKÖTBORD!!! Hur svårt kan det vara att utrusta toaletterna med skötbord?! Vet inte hur många gånger jag har fått byta på Liam och lagt han på det kalla stengolvet, ibland på toasitsen...hur gör man annars??!! hur gör spanjorskorna??! inte vet jag, men jag vet att jag tycker det är oerhört konstigt att vi lever i 2008 och inga skötbord på toaletterna!! I-lands problem kanske, men ändå, våka kräva skötbord!!
annars så saknar jag inte så mycket här, det mesta är som hemma, Välling får jag hitskickat av mamma, för jag har inte hittat n¨gon välling här i alla fall! Kan va skönt och ge välling på morgon o på kväll, och om man är på utflykt, då är det så smidigt o enkelt o blanda till en flaska..
En annan sak jag lagt märke till är att alla här verkar tycka att Liam är så oerhört stor! "BIG BABY"! en kommentar som jag får konstant här nere, när jag och Liam tar en sväng på stan. Verkligen ALLA kommenterar det, men själv tycker jag inte att han är onormalt stor, de jämför nog honom med spanska barn..hursomhelst så är det lite irriterande att höra det konstant, men de säger ju även att han är jättefin också så!
Nu måste jag ta Liam för han har precis vaknat från sin dagliga siesta, jag flyter bort............

1 kommentar:

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Det stämmer... det finns inte välling här, det är en svensk "uppfinning", du kan läsa om det här bla http://www.amningshjalpen.se/amningsnytt/valling.htm