fredag 1 augusti 2008

tid för förhandling...

Igår så ringde telefonen, det var min förre chef på Viva som sa att han hade en plats ledig i ett utav flying showteamen...Jag blev ju faktiskt direkt såld på tanken att stå på scen igen, älskar ju verkligen det! Så idag har jag haft ett möte med M och än är inget spikat och klart, vi ligger i förhandling!! Blir ju naturligtvis "dyrare" för honom att anställa mej än en nykomling..Jag har satt mitt pris! Får väl vänta och se hur det blir..
Just idag är jag även hundvakt! Jättemysigt, Luna heter hon.Just nu ligger både hon och Liam och sover, jättesöta båda två. Det är fortfarande oerhört varmt, idag har jag än en gång lyckats dricka för lite vatten...huvudvärk och dåligt med energi:: men, men så är det ju nu ett par veckor, om det nu blir så att jag börjar jobba och ska dansa och sjunga i den här värmen så kommer jag helt enkelt att flyta bort!!
En ganska kul grej hände när jag och min älskade Leo var ute och gick med Luna och Liam idag. Jag höll i kopplet och rätt som det är kommer det fram en liten hund och börjar sniffa och leka lite med Luna, Leo blir nästan lite arg och undrar varför jag inte tar bort Luna från den andra hunden, men dom leker ju bara säger jag! Men Leo ger sej inte och höjer rösten lite till och säger åt mej att hålla in på kopplet. Då kommer ägaren till den lilla söta hunden och säger "you dont want them to play?" Leo svara, "oh, its just i thought it was a dog from the streets"!!! Världens sötaste välvårdade hund med halsband, och han trodde att det var en gatuhund??!! Haha, jag skrattade inombords, sen försökte Leo be om ursäkt lite fint, men jag tror att tjejen redan var lite sur, hon lyfte upp sin hund och gick med raska steg därifrån!! Det är ju för sådana händelser som jag och leo inte ska va hundvakt egentligen, megapinsamt!!
Idag fyller min fd. chef år så jag och Leo ska bort ikväll på ett litet födelsedagsparty, ska bli trevligt att komma hemifrån litegrann, det händer ju inte alltför ofta, vi ska ta med Liam, blir sent för honom, men det går nog bra hoppas jag,man kan ju inte säga nej till allt, vi har ju inte hittat någon barnflicka än, vi får ta tag i det snart, så att vi kan känna att vi kan lämna bort Liam till någon vi litar på! svårt att hitta bara..mycket svårt..
Nu ska jag svettas lite mer och se om jag får ett telefonsamtal från min förre chef, om det blir som jag vill så börjar jag repa in shower alldeles snart, jippi!!

1 kommentar:

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Jag skulle nog inte vara en sån bra barnflicka just nu, men nästa år kan vi säkert få lite barnvakt av varandra! Kan vara skönt med någon som pratar svenska kanske... Och det kan ju alltid vara bra för oss att dela lite erfarenheter om hur det är att vara svensk mamma på Mallorca!