lördag 30 augusti 2008

utan skötbord, hur gör spanjorskorna!!??

Måste verkligen återkomma till det här med att det inte finns ett enda skötbord här i Alcudia...vad ska man göra då? är det meningen att man ska göra som jag gör, dvs.lägga Liam på toalettstolen och försöka byta blöja utan att han glider av och ramlarpå stengolvet?! jag vet inte men nu har jag börjat med att byta på han i vagnen, men det känns ju heller inte så kul..tur att man kan tvätta klädseln om man skulle slinta när man byter..aaaaaaaahhh, blir bara så trött, lr är det här ett i-lands problem och något som jag inte borde hänga upp mej på??!!

en annan sak är ju stengolven, har tänkt mycket på det senaste att Liam är ju ALDRIG på golvet, det är ju så kallt och hårt, jag tror att det är därför han inte kryper än, när han kommer över på alla fyra så skriker han för att det gör ont i knäna på det här golvet..lite synd tycker jag, man vill ju att han ska va mycket på golvet så att han kan lära sej krypa och ställa sej upp själv vid bordskantenoch sådant som små barn gör!! har testat att lägga ut filtar men de bara glider runt så när han ska försöka ta sej frammåt så kommer han ingenstans alls..nåväl, vi får väl se, måste erkänna att jag glömde titta vad det var för slags golv där vi ska bo nu, men jag antar att det är ett trist stengolv som vanligt..

nej, nu får jag sluta klaga och vara glad över att jag bor på ett så underbart ställe som Mallorca, solen skiner ju och livet leker för tillfället! idag har vi varit på stranden alla tre, jättemysigt, förra året så drömde man ju om sådana dagar när man var gravid, och nu är det verklighet, och det känns så härligt, ibland får man nypa sej i armen, har jag sån här tur brukar jag tänka!! idag är jag ledig från showandet så jag ska gå och äta Thaimat i gamla stan med min kära vän Elizabeth, mums!! lyxigt värre, det är inte ofta jag äter ute längre, ska bli riktigt smarrigt..

Inga kommentarer: