söndag 17 augusti 2008

tiden rinner ifrån mej igen...

oj oj oj!! Vad tiden helt plötsligt bara rasar iväg så fort man börjar jobba! Jag repar hela dagarna och kommer hem en sväng för att ge mej av för o göra show på kvällen!! Men jag måste säga att det är oerhört kul, jag har saknat scenen och det känns skönt o röra på sej igen..jag har just nu avklarat min första Grease-vecka så det känns skönt, nu börjar showen lägga sej och rösten börjar så smått komma tillbaka, var lite trögt i starten bara! Idag fick vi stående ovationer så det var väldigt trevligt, Grease är ju alltid lika uppskattad, och vilket drag, mycket danser i högt tempo, kul som satan! Men jag är trött och kroppen skriker aj! men det gäller väl bara att komma in i det. Den här veckan har ju varit extrem eftersom vi repar in Moulin Rouge på dagarna, inte så populärt i teamet så här i augusti förstås! men jag försöker plocka upp danserna så fort jag kan, och imorgon blir det då premiär på Moulin rouge..ahhh..är en gnutta nervös igen nu, men det ska väl gå bra tror jag..
Liam är med när jag repar på dagarna och det gåt jättebra, alla älskar honom och vill hellre leka med han än o repa! han har blivit en liten Vivamaskot!!han sitter där så tyst och snällt, vilken fantastisk unge jag har!! Han säger ju "pappa" dock och inte mamma än, känns ju lite snopet, men han säger "PAPa" till mej också och som tur är har jag läst mej till att p är ett lättare ljud och att "pappa" även kan va riktat till mej!! hoppas i alla fall att han säger mamma snart...lite smått avundsjuk på Leo som går här hemma och stoltserar!! nej, skämt och sido, blev så där löjligt stolt när Liam fick fram ordet pappa! vilken känsla! trodde jag aldrig, men det kändes stort på nåt sätt!
nu ska jag försöka varva ner och få lite sömn, inte så lätt efter en show, men jag måste försöka!

Inga kommentarer: