lördag 2 augusti 2008

Mamma- då kan man kanske börja förstå

Vet inte varför jag vill nämna det här, men känner att jag måste skriva om det. Jag gick in på aftonbladets sida och skulle läsa lite svenska nyheter..det som det stod mest om var morden i Arboga på de två små barnen som bara var 1 och 3 år...När jag läser om det blir jag så jävla ledsen o förbannad, och kan inte fatta hur man kan göra så mot ett barn...särskilt nu när jag har barn själv så gör det ont i kroppen och läsa om denna fruktansvärda tragedi. De känslorna och den kärlek jag känner för Liam går ju inte beskriva med ord...så det jag vill säga är att nu när man är mamma kanske man kan börja förstå hur något sådant skulle kännas...fast bara börja förstå...för overkligt är det....
Nog om det, jag satt precis och tjatta med en av mina allra bästa kompisar, som känner mej innan och utan, som inte dömmer, som inte kritiserar, som bara bryr sej, alltid, visst är det härligt med sådana vänner, dom växer inte på träd och eftersom jag bor på Mallis och här kommer de flesta vänner och går...så glömmer jag av hur härligt och viktigt det är med sådana vänner. det är tur att de alltid finns kvar, oavsett var man är i livet....jag såg ju sex and the city filmen häromdagen och ibland önska jag att jag hade lite av det livet, där man träffar sina vänner på en fika, inte så ofta som dem, men nån gång i veckan, visst vore det härligt..!! Men man kan inte få allt som Leo har hjärntvättat mej med, återkommer konstant till den meningen när vi diskuterar saker, helt magiskt.
Nu måste jag snart gå till sängs, igår var vi på Födelsedagsfest och kom hem05.00 och Liam vakna 07.00, så det har inte blivit mycket sömn inatt inte, måste försöka ta igen lite nu, ja ja, jag vet "man kan aldrig ta igen sömn"..helt magiskt är det..Nu kommer snart E och hämtar sin hud också, har ju gått bra att va hundvakt, även om vi hade en incident idag som jag inte ska skriva om här!! Tur som jag skrev igår att jag och Leo är överens om att aldrig skaffa hund! haha! inget ont om hundar alltså, vill bara inte ha en själv..jag skaffar nog lite fler barn istället!
gud, vilket rörigt och skiftande inlägg det här blev då! godnatt gott folk.........

Inga kommentarer: