fredag 29 augusti 2008

imorgon är jag ledig..

Nu har vi haft besök i en vecka av en av mina bästa vänner, hennes pojkvän och lilla dotter på 5 år..har varit roligt med besök, Liam älskar det! Han tycker det är så roligt när det kommer folk ht, då vill han inte sova överhuvudtaget, han vill vara med hela tiden. Han blir så stor för varje dag som går, vi håller på och öva att krypa, men han vill inte ge sej iväg riktigt än!! han är just nu oerhört sällskapsjuk också, man kan inte lämna honom i mer än en minut innan han börjar gallskrika!! och då men r jag verkligen gallskrika, dessutom har han börjat kämpa emot sömnen oerhört mycket, men jag var lite påläst och visste att det kunde komma en sån här period med kämpandet mot sömnen..
Jag jobbar ju nu och det går jättebra, trodde att det skulle vara jobbigt att va ifrån Liam, det är det också, men på ett bra sätt, man samlar ny energi när man går och jobbar och har mer att ge nästa dag! tycker det är skönt att han är lika mycket med sin pappa också, känns viktigt! han säger fortfarande mest "papa", så fort han vaknar tittar han mot dörren och säger pappa, mn då har ju Leo redan gått till jobbet! så gulligt..........

Nu känns det som v har bra rutiner med Liam, och man börjar hitta sej själv igen och det börjar bli "lättare" att vara förälder! första halvåret är ju ingen dans på rosor, men ändå helt fantastiskt för an har ju fått det bästa man kan få..kan fortfarande bara sitta och titta på Liam när han sover, kramar och pussar på han hela tiden, för det är ju omöjligt att sluta..

Nästa vecka ska vi flytta till ett större ställe, vi ska hyra ett hus av en vän, ska bli skönt med mer plats, mer förvaring och större rum! inte det lättaste att flytta utan bil och med en liten knodd, men det ska nog gå bra, man börjar bli härdad, känns som man klarar det mesta! att bli mamma stärker ju en , man inser hur mycket vi kvinnor klarar av egentligen, helt fantastiskt!

ska fösök blogga lite mer frekvent, nu ska jag gå och lägga mej hos mina pojkar som redan ligger o snosar i sängen, finns det nåt mysigare??!!

Inga kommentarer: