fredag 31 juli 2009

motorstopp!

ja, igår när vi var på väg hemfrån enliten utflykt så bara stannade våran bil...ahh...mitt på motorvägen, men vi var inte mer än 10 minutes bilväg hemifrån, så det var ju skönt i alla fall. det var bara att ringa vårat försäkringsbolag som 30minuter senare kom med bergningsbil och taxi! den enda som tyckte detta äventyr var roligt var ju färstås Liam, överlycklig va han när bärgningsbilen kom och när han fick åka taxihem utan att sitta i barnstol..kommer bli en dyr reparation av bilen, bara tusen kronor mindre än själva bilen kostade, helt otroligt, sån otur man ska ha...nej, usch, gammla bilar är ju inget att ha alls, men vi behöver en bil och just nu kan vi inte köpa en ny bil...

Leo har precis cyklat iväg till jobbet, nu är det alltså cykeln som gäller ett tag, det är ju bra motion om inte annat!

den här veckan har jag inte varit på stranden alls, blev mättad på stranden när vi hade besök här, men nästa vecka kommer en av mina bästa vänner och hälsar på mej, lite oväntat, ska bli mysigt och då ska jag gå till stranden i en vecka igen!

tydligen så har en terrorrist grupp bestämt sej för att invadera mallorca, två polismän är döda, och det råder allmän kaos här och särskilt på flygplatsen i Palma, inställda flyg och mängder av försenade flyg.otäckt sånt där, men sådana attacker är ju knappt något man kan skydda sej mot, samma med den här svininfluensan som det pratas så mycket om här nu, men hur ska jag skydda med då?? stanna hemma och knappt gå utanför dörren? nej, det där är ju inget liv, man får leva på som vanligt, det som sker det sker, det tror ju jag och har alltid trott!

Inga kommentarer: