fredag 30 oktober 2009

ser lite ljus i mörkret...

oj, ja, vet knappt vad jag ska skriva.tänkte ända skriva nagot positivt, Leo fick jobb igar och det är sa skönt! men det finns en hake, arbetsförmedlingen maste betala en kurs pa sex veckor som han maste ga om han ska kunna jobba med detta! han är pa väg dit nu och jag sitter här och haller tummarna! igar var vi i Frankfurt för Leo skulle alltsa pa vad han trodde var en information om att jobba pa flygplatsen i Frankfurt som "luftsäkerhetsmedarbetare" tror jag det kallas! men det visade sej att det var information och sen fick alla som var där genomga ett test, efter det fick hälften aka hem och efter det hade de personligt samtal med alla och sen fick man ga in igen och fa reda pa om man fick jobbet eller inte, och leo fick det alltsa. han kom ut med kontraktet i handen, paskrivet och klart, hans kontrakt börjar 1 januari. men som sagt, den här kursen kostar 40-50000 kronor sa arbetsförmedlingen maste godkänna honom idag...HALL TUMMARNA!!
leo har ju alltid velat jobba pa flygplats, sen kanske inte just som det här, men det finns chanser att växa i företaget. han skulle jobba tre olika skift, morgon, eftermiddag och natt ,tre olika slags veckor. jobba 4 dagar och va ledig tva..pa mallis är vi ju vana vid att bara ha en dag ledigt, sa att ha tva är guld värt! lönen är helt ok. sa om vi far ett ja idag kommer vi genast att börja jaga lägenhet i Frankfurt, hans kurs börjar 9:e nov, sa helst ska vi flytta in innan det. kursen är i Lubeck, 5 timmar fran frankfurt, känns ju skitjobbigt att jag maste va ifran leo sa mycket, men sex veckor är ju värt att investera i framtiden.. det är inte lätt att börja om i ett "nytt" land, börja om fran början och pa nagot sätt "kastas" in i verklighten, men vi vill ju ha ett jobb som varar aret om, och nu har ju faktiskt leo fatt ett 1-arskontrakt, 37 dagars semester, sa vi är pa rätt väg i alla fall, men än vagar jag inte hoppas för mycket....

det tar lang tid här med min sjukförsäkring..tyvärr...vill se min bebis nu och höra de där sma snabba hjärtljuden sa att jag vet att allt är ok...sparkar gör det varje dag i alla fall som tur är. "allting löser sej till slut" som min morfar hade sagt..snart ska jag aka hem till sverige och hälsa pa dej vid graven morfar....saknar dej sa, för nan dag sen bad jag morfar att vaka lite extra över oss, och det känns det ju nu som han gjorde!

Inga kommentarer: