fredag 23 oktober 2009

tyskland!!

ja, da e vi framme i tyskland och har nu varit här lite mer än en vecka. pa en vecka har vi hunnit med en massa, till en början sag allt ganska ljust ut pengamässigt och sa...men nu ser det inte sa bra ut längre...Leo saknar tva papper, ett fran sverige och ett fran spanien, vilket innebär att han ingen akassa far...jag far heller ingen för jag har aldrig jobbat i tyskland...sa det är lite trakigt, jag vill inte ga ner mej för mycket men ljust nu känns det bara tugnt, far paminna mej om att saker och ting kunde varit mycket värre...

liam har varit jättesjuk denna vecka, han började hosta nästan direkt när vi kom hit och sen började han andas jättetungt, hans mage gick upp och ner, sag sa otäckt ut. och även om vi inte har sjukförsäkring sa fick han komma till doktorn...han hade svaraste formen av bronkit och nästan lunginflammation...riktigt dalig alltsa..jag blev sa ledsen, tyckte sa synd om honom, han fick direkt kortison för att öppna upp lutftvägarna, doktorn sa att han hade jättesvart att andas och fa luft...efter ett tag verkade kortisonen och han andades mycket bättre. han fick tre olika mediciner och en maskin som han far sitta vid och inhalera medicin...min lille älskling..sen var han bättre i tva dagar men sa igar fick han dalig mage, kräktes en massa inatt..jag vill bara grata, man känner sej maktlös och vill ta ifran han allt det sjuka o va sjuk at honom istället...idag har han inte ätit nat alls, just nu sover han...jag e orolig för min lille pojk.......

annars är saker och ting helt ok, leo letar jobb hela tiden och vi bor just nu hos hans föräldrar vilket ocksa är helt ok, men bara ett tag till sen maste vi hitta nagot eget ställe, men det beror ju först pa vart leo kan fa jobb...

nu ska jag äta lunch och kolla pa flygbiljetter, jag och liam ska sa snart han blir bättre aka hem till sverige en sväng och hälsa pa nära och kära!!

1 kommentar:

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Nej men usch, min stackars lilla Liam. Jag förstår att du är orolig. Hoppas verkligen han bättrar sig snart!!!
Tråkigt med A-kassan oxå. Har dom inget som vi har i Sverige då, typ Alfa kassan, som betyder att man får ett grundbelopp, det får man ju även man aldrig jobbat förr...
Hoppas vindarna vänder!
kram Anna