fredag 14 augusti 2009

varmt igen!

hjälp, nu börjar det bli så där varmt igen, pust! jag vet, jag ska inte klaga, vetinte vad det är i år men vill helst att sommaren ska vara över, så att jag kan sluta svettas hela tiden. Leo kom hem idag och sa att det har haglat i Trollhättan idag och att detär 5 grader där...det sätter ju saker i perspektiv och jag borde som sagt njuta av solen, för så fort den kalla vintern kommer hit till mallis kommer jag sakna värmen något enormt! om vinu blir kvar på ön,det är inte längre så säkert...framtidsplaner och funderingar tar upp mycket tid just nu, nu är det två månader kvar att jobba och det innebär ju att både jag och leo snart är utan jobb igen..ochså kan man ju inte hålla på, sex månader jobb är för lite helt enkelt och både jag och leo vill inte ha det så längre. vi får se hur allt blir...

som sagt, dagarna rullar på, jag tar mycket promenader med liam och sen somnar han ofta två timmar på eftermiddagen vilket är skönt, lite egentid då jag borde göra något vettigt, istället så ligger jag på soffan och kollar på "vänner" eller sex and the city filmen, haha!!! borde ju som sagt städa och tvätta och greja, men det gör jag när liam är vaken istället! han är så oerhört söt min lilla skorpa, han fortsätter att härma alla ord och han är så duktig, säger massa ord både på italienska och svenska, "helikopter" är ett av orden som har poppat ut, urgulligt! Liam har även kommit in i "jag kan allt själv" fasen, han ska hälla upp vatten och juice i sitt glas, annars blir han jättearg, han ska ta av sej sina kläder och blöjan, inte för att han alltid lyckas med det, men viljan finns där!! ska försöka träna han att gå på toaletten nu också så att vi slipper blöjorna till jul när han fyller två år! han gillar även att titta på film nu också, sitter i en liten fåtölj som vi köpt till han framför tv:n och tittar, favoriterna är byggare bob och teletubbies! vet inte hur många gånger de filmerna har gått här hemma, men det är ett antal gånger vill jag lova!

för första gången någonsin känner jag mejinte helt trygg i alcudia...eftersom det har varit tre terrorattacker i palma, med bomber ochså, känns det helt plötsligt otryggt här just nu. jag var ute och gick nere i hamnen där det är mycket restauranger,turister och cafeer, och jag hade faktiskt en olustig känsla hängande över mej. vad jag försåt är inte just denna terrorist grupp ute efter att skada turisterna, men ändå...lite otäckt är det när det kommer nära inpå..

idag är det fredag och jag har tre shower kvar sen är jag leedigg igen, ska bli skönt! vet inte varför men min lediga dag kan inte komma ofta nog just nu...

Liam har skaffat sej två kompisar som han bara älskar att leka med, pussar och kramar dom hela tiden. det är två söner till ägarna av ranchen som han leker med, jag tror dom är 4 och 6 år,de har alla tre en sak gemensamt, traktorer och bilar!!


Liam leker med sina två kompisar!

Inga kommentarer: