måndag 16 november 2009

Nu drar vi!

nu är leo och hämtar varan hyrbil, jag hoppas ju att denna gangen finns det en hyrbil till oss. Jag ska till doktorn klockan 12.00 idag pa stort ultraljud, jag hoppas att allt är bra med bebisen där inne i magen , sparkar jättemycket nu!naturligtvis är det spännande ocska att fa reda pa om det är en tjej eller kille....

Efter doktorbesöket sa bär det av till Dresden ,där vi ska leta lägenhet och utforska staden, hoppas att vi far en bra känsla direkt nu..och jag hoppas att vi far en lägenhet ocksa för annars maste vi aka till Dresden igen..

Idag är jag glad och förväntansfull, det var ett tag sen jag kände mej sa här glad, skönt!

Igar var vi och hälsade pa Leos kusin och hans fru, dom har tva barn, ett pa 1 1/2 ar och ett pa 3,5 ar. sen hade dom sina vänner där som hade tre sma barn ocksa! vilket paradis för Liam det blev da!Vi föräldrar satt i köketz och fikade och alla barnen lekte, sen var vi pe en riktig langpromenad allihop, det var hur mysigt som helst.kul att göra nagot vi inte brukar och tillsammans med andra i samma alder och som ocksa har barn.Hur trevligt som helst, jag har ju lite svart med spraket förstas och här pratar ju ingen engelska, men det gar bra, jag första ju till 90% vad dom säger, sa jag hänger alltid med i konversationen, men kan inte prata sa mycket och känner mej som en tyst liten mus som sitter där.. men det släpper väl i sinom tid, maste umgas mer med tyskar! Här hemma hos Leo pratas det ju mest italienska..


Liam är hur duktig som helst att prata nu, jag är sa imponerad av hur snabbt han lär sej. Han säger "Tschus" till tyskarna nu och "Danke" och "Hallo" Han har redan snappat upp att här pratar man ett annat sprak, mitt lille geni! han är oerhört frammat och väldigt högljudd, han hörs mest av alla, alltid, jättegulligt men han kan ju som sagt ocksa var väldigt krävande för det blir att han skriker mest hela tiden..! Jag är sa nyfiken pa om bebisen i magen ocksa ska va sa aktiv och livlig som Liam, ibland hoppas jag pa en liten lugnare bebbe som gillar att sova 10 timmar i sträck osv...haha! önsketänkande kanske! vi far väl se.....!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Bor ni fortfarande på Mallorca? VI har funderingar på det men vet inte i vilken ände man ska börja. Har du tips på företag som behöver svenska ekonomer? :-)
Jag skulle gärna vilja veta mer om er Mallorca vistelse. MVH Maria

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Dags för lite uppdatering nu kanske ;)