torsdag 12 november 2009

otursförföljda?


ja, det verkar som just nu är vi inne i en period med rejäl otur...idag hyrde vi en bil pa internet och när leo kom fram dit sa fanns det ingen bil till oss att hämta.........va f-n, jag blir sa arg, vi skulle aka till Dresden idag för att leta lägenhet..men nu blir det inte sa, vi far hyra en bil pa mandag istället verkar det som...gud vad trött jag blir, väskan star här packad och klar och jag var sa glad att vi skulle aka och jaga lägenhet och äntligen se staden som vi ju ska bo i framöver...Leo är just nu pa väg till en annan biluthyrare och ska se om dom har en bil att hyra ut..det är inte direkt billigt, men just nu har vi inget annat val.




vi har även varit pa banken för att se om leo kunde fa lana pengar till att köpa bilen i sverige men det fick han inte..no surprise there...




jag är ännu inte sjukförsäkrad....vi haller tummarna och hoppas att jag kommer bli det i alla fall...




vi hade tänkt aka hem till sverige i helgen för att hämta bilen som vi skulle köpa men det blir inte sa nu, men om vi i början pa nästa vecka far mej sjukförsäkrad och kan hyra en bil och fixa en lägenhet i dresden, jag da aker vi till sverige pa onsdag eller torsdag och da kommer jag att stanna tills den 4:e december, ska bli skönta att komma hem, men först maste vi som sagt fixa en lägenhet, annars blir det ingen sverigeresa för oss innan jul.....




Liam är inte hos mej just nu, vilket som vanligt är skönt men konstigt! Leos mammas syster var hör och tog med honom hem till sej, han har ens inga skor pa sej...hon fraga nagot pa italienska till mej, vad jag förstod som "far jag ta med han hem!?" jag trodde mest hon skojade, men sen sa hon lite arg ut och fragade igen, javisst sa jag! klart hon far, jag var bara inte med pa noterna! inga blöjor eller nat tog hon med sej,m sa vi far väl hoppas att han inte bajar nu da...han har varit 2 ganger hos dom förut och dom är hur barnkära som helst, sa jag är bara glad att dom tog han en stund nu, sa jag kunde packa väskan...som jag nu kan ta och packa upp igen, blir ju ingen resa till Dresden idag i alla fall.........




det kommer att ordna sej, det vet jag, men just nu gar det alldelles för langsamt för min smak, jag har ju inget talamod överhuvudtaget. behöver komma hem till familj och vänner, och behöver framförallt lite positiva och glada besked..




pa mandag var det meningen att jag skulle till doktorn pa ultraljud, ett utförligt sadant och dom skulle säga till mej om det är en pojke eller flicka...men utan försäkring blir det inget besök pa mandag, vilket gör mej ledsen och förbannad. bebisen sparkar en massa i alla fall, haller mej vaken pa nätterna. en sak som´är interessant är att bebisen i magen sparkar intensivare sa fort Liam är í närheten av magen..jag och Liam busade i sängen igar och da sparkade det massor i magen, som att han eller hon vill säga hej till sin storebror..




i allt negativa just nu sa behöver jag bara halla om Liam och lukta han i nacken, titta pa han när han sover, gosa med han när han är nyvaken, för att genast ma mycket bättre, han är ju utan tvekan den finaste pojken i hela världen, vilken gava jag o Leo har fatt....





Inga kommentarer: