söndag 8 november 2009

Söndag.

idag är det söndag, alltid sa himla langa söndagarna när man inte har jobb eller sa, för alla dagar blir ju söndag mer eller mindre,men pa vardagarna kan man ju fixa mer med papper och sa..

Leo har i alla fall tackat ja till ett jobb som säljare med ett företag som är italienskt och heter Mec3. Bra lön och han kommer inte jobba lördag och söndag! 4 veckor ledigt i augusti och han jobbar inte över jul och nyar..han ska pa en mässa nu i slutet av november i Italien och sen i januari en kurs i Italien ocksa! que vida! själv far man väl stanna hemma eller kanske tar jag o liam en tripp till sverige dom 5 dagarna! nu vet vi vart han ska jobba ocksa, i Dresden och där runtom, sa nu i veckan ska vi försöka aka till Dresden och hitta en fin lägenhet att bo i, sa kanske vi kan flytta in om ca. 2 veckor eller sa.. ska bli sa skönt att fa mitt eget som jag kan fixa en massa och greja med, ser fram emot det sa mycket!

sen har min kära far fatt napp pa en bil, en volvo v70 fran 04 som vi kanske ska fa köpa till ett jättebra pris!!!!!!!!! hoppas den dealen klaffar nu för vi behöver ju en bli och en relativt ny volvo är ju inte fel nu när vi snart har 2 sma barn ocksa!!!! haller tummarna i alla fall..!


nu känns allt mycket bättre och det känns skönt att vi är "pa väg" nanstans! vi har käpt en ny laptpo ocksa sa nu har vi mer tillgang till internet ocksa. känns sa lyxit med en ny dator, jippie!

1 kommentar:

Linda Pierre sa...

Hej!

Jag driver sedan några veckor tillbaka sajten Svisp - Svenskar i Spanien. Här skriver jag både om mina egna erfaranheter som svensk i Spanien men tanken är även att man ska hitta information och inspiration om andra svenskar som bor i Spanien. Jag har därför satt ihop några få frågor som jag hoppas några svenska bloggare som bor i Spanien vill svara på. Hittade ingen mailadress till dig här men tycker du att det låter kul och vill dela med dig av dina erfarenheter samt berätta mer om dig själv och din blogg så släng iväg ett mail till svispmail@gmail.com så skickar jag frågorna.

Saludos :)
Linda Pierre