torsdag 5 november 2009

undersökning och ett snabbt ultraljud!

i mandags var vi da pa undersökning och vi gjorde även ett ultraljud, tyvärr ett väldigt kort ultraljud...vi fick en ny tid om tva veckor da hon kommer göra ett större ultraljud och da kan vi fa veta om det är en pojke eller flicka som gömmer sej där inne i magen. nu sparkar han eller hon mycket varje morgon och varje kväll, sa det är ju härligt! pa undersökningen sa tog dom även ett blodprov, i örat! det var nytt för mej, men väldigt smidigt och smärtfritt. sen tog dom ju en vikt och blodtryck och sen fick jag ligga i en ct-apparat som skulle mäta om jag hade vnagra värkar än, somjag skjälv inte märker av, men det hade jag inga, lag där i en lyxig fatölj i 40 minuter och somnade nästan! att ga till doktorn här är lyxigt värre, eftersom det är privatdoktorer som man gar till. sen gjorde jag även en snabb gynundersökning för att kolla att allt sag bra ut, alltid lika härligt att hoppa upp i den där stolen med bara tröja och sockar pa sej!!! men det var skönt att fa veta att allt ser bra ut, fick en bild fran ultraljudet där det ser ut som bebisen ligger och vinkar! jag försökte ju febrilt se om jag kunde se om det var en pojke eller flicka men det var omöjligt! jag tror fortfarande helt skarpt att det är en pojke och har börjat vänja mej vid den tanken, precis som förra gangen!

imorgon har leo en arbetsintervju, det känns som framtiden hänger pa imorgon, jag hoppas att det är ett bra betalt jobb och att chefen vill ha leo, för da kommer han att tacka ja, och da kommer han att jobba som säljare fran mandag till fredag, för en italienk jättestor firma, mec3. dom säljer en speciell sorts glass, eftersom det är det medst kända glassföretaget här bland glassbarägarna sa har han redan en fast kundkrets, 500 kunder, och som sagt, ledig lör och söndag, hela augusti är semester och man jobbar inte över jul och nyar. det enda vi inte vet än är grundlönen och sa, provision gar att tjäna i mängder vad vi har förstatt. nu halller jag bara tummarna för att allt gar bra imorgon, da kan vi även flytta snart till egen lägenhet och man kan slappna av lite om man har ett jobb!

Just nu är Leos bror Angelo pa besök sa det är himla trevligt, Liam är glad och nöjd för det mesta, sover och äter bra! haller tummarna för imorgon, hoppas att allt haller pa att lösa sej nu. det känns som vi har varit här i 2 ar fast det bara är tva veckor,...konstigt det där, men sa känns det! nu ska jag göra iordning mej, liam börjar bli rastlös sa vi maste hitta pa nagot!

Inga kommentarer: