lördag 11 april 2009

påskafton???

Idag är det påskafton, men det är inget man känner av när man bor här på Mallis...klart dom kanske firar här också, men inte på samma dag/sätt som vi gör..man är ju van vid sina egna traditioner, men dom är inte alltid lätta att "ta med" hit ner..dagen till ära är jag också LEDIG...helt ledig, så himla skönt, behövde ett break igen från jobbet. hoppas att jag gjorde rätt som gav mej in på entertainment igen, känner att jag har växt ifrån det "livet" men jag älskar ju att stå på scen och sjunga och dansa, det är ju mitt yrke och det jag kan, men jag har resan bestämt mej för att nästa år så blir det inte den här typen av entertenment, måste hitta något annat som jag trivs med, men frågan är ju bara vad. det kan man ju fundera påi evigheters evighet..men det ska jag inte göra nu, nu har jag jobb tills oktober och sen får vi se vad som händer helt enkelt, tar dagen som den kommer lite nu istället, för annars så skulle jag grubbla ihjäl mej på framtiden.
Idag har jag o Liam häng tvätt och dammsugit och massa roliga saker, han älskar att hjälpa till med sånt, städa är en av hans favoritsysslor..tänkte ta en långpromenad för det var blå himmel ute men nu regnade det helt plötsligt, jag vet inte, men vädret just nu är väldigt ostabilt..
Igår var första gången som A satt barnvakt till Liam och det gick bra, lite kaos här och där, men det blir det ju med två småttingar. jag kände mej helt trygg o Lämna Liam till A, var bara orolig att mitt lille busfrö skulle hitta på en massa bus, och pilla folk i ansiktet..vilket han gjorde med lille O såklart!! det är en ovana som Liam har haft från början, pillar gärna i ögon och i munnar och så...hela tiden, vi har försökt vänja av han med det är inte lätt! konstigt det där vilka vanor och ovanor ens barn får och har, lite olika men dom flesta barn har ju något dom gärna gör för o komma till ro.
nu ska jag laga lite lunch till Liam, potatismos och korv blir det idag, en av hans favoriträtter. ikväll kanske jag ska gå och titta på show med ett annat företag, Viva som jag jobbat med i en massa år, blir nog lite av en nostalgitripp att gå dit ikväll...får se om Leo orkar gå på show, Showen ikväll är Mamma Mia!


Liam leker med "favotitleksaken", datorn...

1 kommentar:

Karin sa...

Hej

Du verkar ha det bra, trots ditt tvivel av arbetsval. Jag önskar jag kunde sjunga och dansa, fortsätt så länge du orkar!!!