torsdag 2 april 2009

sjukstuga..

Ja...nu är lillen äntligen bra igen, men nu har både jag och Leo lyckats bli sjuka..inte så lite heller...Lillen hade ju bronkit och öroninflammation stackarn, men är som sagt bättre..själv har jag fruktansvärt ont i halsen och hostar som en galning, kan inte prata knappt och imorgon är det meningen att jag ska stå på scen och sjunga inför folk....ajajaja..det kommer bli en av de värsta showerna i mitt liv känns det som just nu..men vad ska man göra, knappt nån sömn det senaste året och sjuk som en tok! det är bara att kämåa vidare, för det är det man gör som småbarnsförälder, tar nya tag och orkar mer än man någonsin trodde att man skulle orka..Lillen är som sagt bättre och börjar bli sej själv igen, har börjat få in rutinerna nått sånär igen, äter inte alls så mycket fortfarande, men det kommer väl..den här veckan har varit oerhört tuff, sjuk och en massa repande och en massa tid borta från Liam...så jobbigt när man känner sej så stressad och inte hinner med det man vill, men jag ska försöka tänka positivt! nästa vecka kommer leo börja jobba också och då kommer det nog krock lite med varann när vi jobbar, men bara på fredag på dagen, det kommer ordna sej!
nu känns det att hotellen ska öppna och att säsongen drar igång, jag och Leo kan inte ha samma lediga dag för han måste jobba kväll och då är det bättre om han jobbar kväll på den dagen jag är ledig...känns skittråkigt, inte en enda hel dag tillsammans förräns i oktober...är det verkligen värt all den stress och aldrig kunna ha en familje dag, inte på ett halvår, inte en enda???? jag vet inte, men så här känner jag alltid innan allt drar igång, önskar jag hade pengar som gräs och kunde va hemma med Liam!!! det kunde ha varit mycket värre, tro mej, jag vet, men ibland måste man väl få gnälla av sej lite, vara lite trött o lessen, då kan det ju bara gå uppåt sen i alla fall...har ju min solstråle varje dag att glädjas över! nu ska jag krypa till kojs och be en bön att jag blir mirakulöst frisk imorgon, man kan ju få drömma lite, kan man inte??

Inga kommentarer: