söndag 29 mars 2009

en regnig söndag...

nu efter minst 10 dagars strålande solsken så har regnet kommit tillbaka till MAllorca, usch! det blir så rått och kallt här när det regnar vid den här årstiden..nu har Leos bror och fru åkt hem och sen i fredags har lille LIAm varit ordentligt sjuk, med hög feber, snuva och hosta...nu börjar han bli lite bättre, men det har varit tre oerhört jobbiga dagar, finns inget värre än när ens barn är sjukt...hans andning ligger så högt och snabbt och det var riktigt otäckt de första två nätterna, jag har inte sovit en blund, alldelles för orolig för det. vi har gett alvedon var fjärde, femte timme, men ibland har det inte hjälpt och han har haft flera timmar med 39, 5 graders feber. dessutom hostar han så oerhört mycket slem och det blir ju så svårt för han å andas..igårkväll vände det litegrann och inatt har vi sovit lite bättre alla tre...hoppas på bättring nu.
helgen har varit lugn och vi har varit mest inne pga att Liam är sjuk och det har ändå varit skönt att bara ta det lugnt...
Nu har jag avklarat fyra veckor på kursen och vi hade premiär på lilla sjöjungfrun i torsdagskväll och det gick bra, nu på måndag börjar vi med en mix show, the hits of the cenntury, från 70 till 2000 tal! jag hoppas att det kommer att bli en bra show, man sjunger inte så mycket men det kommer blimycket dans, hoppas på bra dans..
Just nu saknar jag mina vänner och familj en massa....funderar mycket på framtiden och det tar på ens energi...men så är det att bo tomlands man får sina svackor ibland..

Inga kommentarer: