fredag 13 mars 2009

premiär på ABBA ikväll!!

Hjälp!! då har en vecka helt plötsligt rusat förbi igen och det är återigen dags för premiär, ikväll på ABBA showen...det har varit en ganska så tung vecka, lite drama på jobbet med olika meningar och sådär, lite tårar och annat som hör till showbiz världen! nu känner jag att jag är tillbaks i entertainmentlivet!! haha! jag har inte alls "kännt" för den här showen och framförallt inte koreografierna, hjälp! jag har ju sjölv koreograferat och har alltid trott att jag är en av dom sämsta som finns på det men nu vet jag att så inte är fallet! skulle ha trott mer på mej själv! jag hade ju visst en hel del bra saker att tillföra..nog om det, i showerna så gör vi liksom "teckenspråk" på ord i musik, "i have a plan" då pekar vi på pannan...orden "seventeen" gör vi först en sjua och sen tio fingrar...det här är bara en del exempel...jag har oerhört svårt för dessa detaljer, man måste ju inte teckna det man sjunger, det är ju en oskriven regel det här som jag trodde att alla visste om....men men...det är bara att acceptera och helt enkelt göra det..(åtminstone ikväll..under säsongen är ju inte vår korograf med längre...) smart tänkt av mej tycker jag! igår körde vi första genomdragen och trots konstiga danser kändes showen ändå helt ok, publiken älskar ju musiken så den är ju tacksam att göra..
i veckan har det varit svårt att vara ifrån Liam också, det går i perioder, men ibland är set så svårt att bara va hemma en timme för att äta och sen gå igen...men när jag kommer hem är han helt underbar, pratar en massa, och springer fram till mej med öppna armar och så får jag en massa pussar, den känslan att komma hem till mina pojkar är helt fantastisk! så ibland är det värt att vara borta, då uppskattar man det man har när man väl kommer hem. Leo är så oerhört bra med Liam, har ju ett stort ansvar nu och jag är aldrig orolig en enda sekund....!
nu ska jag repa in mina sista ABBA texter och sen bär det av till jobbet, imorse tvättade Leo bilen och Liam passade då på att tvätta sin traktor, lägger upp en bild på det här!