onsdag 9 september 2009

illamåendet fortsätter...

jag vill verkligen inte vara negativ,men nu är jag så trött på attmå så här illa, vara konstant yr och vara oerhört trött hela tiden...aaahhhhhh, jag blir så frustrerad, orkar ingenting, och vid minsta ansträgning mår jag så dåligt att jag måste lägga mej ner...trodde aldrig att jag skulle må så här dåligt, för det gjorde jag inte förra gången! en graviditet är väl inte den andra lik verkar det som! jag hoppas i alla fall att det går över snart nu, för jag måste ju orka ta hand om Liam och städa o tvätta o laga mat...man får ta en dag i taget och som sagt, ska försöka vara positiv,men det går ju inte alltid, man måste ju få ha dagar då allt bara känns alldelles för tugnt,när jag mår bättre igen kommer jag uppskatta det oerhört mycket i alla fall, det vill jag lova!

imorgon ska vi på ultraljud, det ska bli spännande, vet inte om vi kommer få reda på vad det är imorgon,men kanske! framförallt vill jag ju bara veta att allt är bra med den lilla krabaten.. det är ju ändå det viktigaste. ska som sagt bli kul att gå till ultraljudet imorgon, hoppas vi får höra hjärtslagen den här gången, det fick vi inte sist..det är juen speciell känsla det där, att få höra de snabba slagen, att börja inse att ett litet liv faktiskt bor där inne igen, ett litet mirakel, så underbart! jag längtar så till mars redan nu, ännu mer än förra gången, samtidigt är jag glad att det är 7 långa månader kvar, för jag och leo har ett relativt stort projekt framför oss som kommer att kräva mycket energi!

nu ska jag bygga lego med liam, eller titta på Karlsson på taket, som är hans nya favvofilm..!

1 kommentar:

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Hej Anna!
Jobbigt att må så där illa! Fråga på sjukhuset i morgon om du kan få multivitaminer, det gjorde jag och fick för en vecka, sedan köpte jag på apoteket. På apoteket kan du oxå köpa järntabletter, och det kan man inte äta för mycket av. Tröttheten och svimattacker och sånt där kommer garanterat bli bättre då! Illamåendet är nog bara att vänta ut...
Jag är i vecka 17 nu, och nu verkar det äntligen som att illamåendet är borta.
Lycka till imorgon! Kram