onsdag 30 september 2009

sömnlösa nätter-stick i armen och barnmorska!

oj, oj, oj... nu har Liam varit ordentligt sjuk, igår natt sov jag INTE en blund då febern konstant låg över 40 på gränsen till 41 grader hela natten...pust! det är så jobbigt när ens barn är sjukt, man vill att det ska va en själv som är sjuk så att de bara kan få må bra.. vi gick i alla fall till dokton igår och han konstaterade att det hela kom från en infektion från magen, liam har ju tagit sej för magen och sagt att det gör ont...dessutom åt han INGETNING alls på nästan tre dagar..vi fick bättre medicin mot febern och sen skulle vi avvakta tills idag...natten har varit relativt lugn förutom när Liam vaknade och ville ha vatten, han drack som en galning på tom mage, försökte få han att dricka lite lugnare, jag tänkte att det inte skulle va så bra för hans lilla mage, fem minuter senare vakna han och kräkte ner halva sängen och leo....men efter det somna han om och sov till klockan 09.00! han har ingen feber än så länge idag och han har ätit frukost!! vad man uppskattar när han blir friskare nu när han varit så dålig, gårdagen tog på krafterna, jag var helt slut, liam var så gnällig och visste inte vad han ville, skrek o skrek..hua....kraftprov ibland det här med att ha små barn, men underbart som alltid...

efter den jobbiga natten skulle jag dessutom till sjukhuset i Inca och ta blodprov, körde bilen helt dödströttklockan 07.30...det gickändå bra och det var ett viktigt blodprov som jag är glad att jag tog!
sen på eftermiddan igå hade vi tid hos barnmorskan, vi fick lyssna på hjärtljuden och hon kände och mätte, bebisen låg bra och allt var i sin ordning.. bra blodtryck hade jag och vikten...jag har gått upp 2.5 kilo..det får väl va godkänt, jag äter ju en massa mat för jag är så oerhört hungrig hela, hela tiden, det var jag inte när jag väntade Liam...sen fick jag tillbaka svaren från mitt första blodprov och dom såg bra ut, så jag har slutat med mina järntabletter, hade ingen järnbrist. men trött är man ju för att man jobbar på natten och inte sover tillräckligt, sömn, det är nånting jag får njuta av om några år, det är ok för mej, alla vi som vill och ska ha barn, ska alla en dag gå igenom det, min tid är nu..!

nu sover Liam lite förmiddag, han har en del sömn att ta igen....sen ska jag nog äta lunch med mina svärföräldrar, blir ju säkerligen något smarrigt! annars får jag mest stanna inne med min lille kotte som nu måste förbli feberfri, är han fortfarande feberfri i eftermiddag blir det en liten promenad skulle jag tro!

Liam har fått en fotbollsoutfit av sin farmor och farfar, han ju sjuk när han prova den så han var inte särkilt glad på bilderna!



LIAM I SIN NYA FOTBOLLSOUTFIT!


Inga kommentarer: