onsdag 10 februari 2010

barnmorskan...

idag var jagoch Liam uppe med tuppen för ja skulle vara hos barnmorskan klockan 8! puh! fick väcka Liam kvart över sju, han vägra äta frukost, ville gå till barnmorskan med pyjamasen och ville sen inte åka kärran..härliga ljuvliga trots!!!! svettigt värre blev det i allafall men vi lyckades komma i tid som tur var..väl inne hos barnmorskan så eftersvettades jag som en idiot och var helt uppe i varv, så mitt blodtryck var lite högre idag i allafall! men som sagt, jag var ju helt superstressad så det kan ju ha berott på det..
allt såg bra ut och jag fick skriva ett brev som ska skickas till sjukhuset så att dom kan se vad man har för tankar inför förlossningen, jag hoppas att jag fick med allt nu, jag känner mej ganska lugn inför förlossningen, bara allt är bra med barnet, att det är friskt och så..men man har ju en oerhörd respekt för förlossningen ändå..

skönt att allt såg bra ut i alla fall, nu ska jag tillbaka om två veckor igen, den 1:a Mars närmare bestämt, och det är ju samma dag spm Liam ska börja på dagis! inskolningen börjar den 1:a Mars, jag ska ringa dom idag och få lite mer detaljer om vad som gäller för Liam! ser fram emot detta med spänning!

Leo är i Tyskland , han åkte i måndags och kommer hem på fredag, usch! känns alldeles för länge att va utan honom i så många dagar, och det är inte det lättaste att hela tiden ha Liam när man är höggravid och lite trött! ska inte klaga, men det börjar bli tugnt att bära Liam ibland och när han är riktigt trotsig är det rätt jobbigt, för mitt tålamod är helt enkelt inte alls som det brukar vara.men jag har haft att göra både måndag och tisdag och idag kommer två vänner hit med sina pojkar och det älsakr ju Liam när dom kommer på besök, så det ska bli trevligt! sen imorgon har jag inget inbokat, men då är det ju snart fredag!

nu är det inte långt kvar tills jag blir tvåbarnsmamma och om några veckor måste vi sätta ihop spjälsäng och köpa skötbord och tvätta lite bebiskläder! ska bli mysigt att förbereda inför ankomsten av Liams syskon, jag längtar nu, massor...tänker varje dag på en vän från mallis som ska ha barn snart nu...spännande!!!

nu ska jag återgå till min lilla pojke som kräver uppmärksamhet igen! trött är han för att jag väckte honom imorse, får se om han kanske kan sova lite förmiddag idag!

Inga kommentarer: