måndag 22 februari 2010

nyklippt!!

nu har jag äntligen lyckats klippa Liams hår, nu är han kortklippt och fin. i alla fall så fin man kan va när ens mamma envisas med att klippa själv och bojkotta dyra frisörer!



annars så är liam mycket piggare och det är skönt, något som inte är så skönt är att han sover dåligt på nätterna fortfarande och det är jobbigt för både mej och Leo, man börjar ju nu tänka på att snart har vi en bebis också och då undrar man ju hur det kommer att bli med sömnen om den fortfarande är så dålig, kommer vi få nån sömn överhuvudtaget??!! ahh!!! måste försöka införa bättre sovrutiner..hur många gånger har jag sagt de här orden de senaste två åren!? blir trött på mej själv, men samtidigt är det ingen lätt grej det här...

har precis suttit här och tittat igenom bilder från Mallorca, gud vad jag saknar det stället! solen, sitta i hamnen och ta en cafe con leche, gå in en sväng på Mango, LIam springer runt och leker utomhus hela dagarna utan en massa kläder...hade uppskattats nu kan jag säga...samtidigt som sverige har mycket annat som är bättre, men vad är egentligen viktigast? det är väl det vi ska komma fram till...undrar hur lång tid det kommer att ta...

I lördags hade vi främmat och Liam lekte med sin kompis Oskar som är mer än ett år yngre men lika stor som Liam, lägger upp en bild på sötingarna här!!



här är en bild från mallis förra året så här dags! sol och skönt!!


just nu är det 23 minusgrade och jag vill inte ens gå utanför dörren, hua! 23 minus och det är snart Mars, kan inte komma ihåg när jag senast var med om en sån här vinter, jag som alltid har sagt att vädret inte har så stor betydelse...nu får jag äta upp mina ord, vintern på Mallorca är vädermässigt fantastiskt, man måste ha centralvärme inomhus bara för annars blir det för kallt inomhus! dagens konstaterande är alltså att vädret spelar en stor roll!! i alla fall för mej och Leo!

men idag skiner i alla fall solen och det är ju positivt, nu längtar jag till bebisen kommer och jag längtar tills nästa måndag 1 mars då ska Liam börja på dagis!

Inga kommentarer: