måndag 22 juni 2009

ledig dag...

idag har jag varit ledig..jätteskönt! Leo jobbar natt och har precis gått till jobbet, lite jobbigt att sova själv, men jag har ju LIam att hålla om natten lång..

dagen har gått i vågor,ringde min mormor imorse, det var jobbigt, men skönt att få prata med henne, har haft mycket tankar hos henne idag, vill ju inte att hon ska va ensam...men det är ju bara att acceptera. men det gör så ont att morfar dog pga. ett misstag dom gjorde på sjukhuset, en smutsig nål, blodförgiftning....jag är fortfarande arg över det, vet så väl att jag måste släppa det,måste accetera och va glad att morfar hade ett 80 år långt liv med en massa glädje och kärlek, alla han älskar var vid hans sida när han dog (förutom jag då förstås..) hör fortfarande hans tunga andetag i syrgasmasken när jag sa hejdå till han i telefonen, den hittills värsta stunden i mitt liv...fick inte fram mer än "hej morfar"....det var allt...pratade med han för en vecka sedan ungefär,då var han hur pigg och gladsom helst, ska hålla fast vid det, och minnas honom som den bästa morfar han var, totalt oegoistisk och gav alltid mer än han tog,fanns alltid där för alla,närsomhelst, i ur och skur, var alltid positiv, förmodligen positivast av oss alla i familjen...en del av mitt hjärta tog du med dej morfar, och nu finnsdär bara tomhet och det värker, men snart kommer jag fylla det med alla underbara minnen jag har, för dom poppar nu upp hela tiden, mamma berättade hur du envist kämpade för ditt liv in i det sista..alltid var du ju envis, och det finns vi ju nu fler som är!!!

idag har vi varit i Palmaoch letat lite tyger och presenter, hittade inget utav det..lite trist..men palma är ju så mysig stad,kan gå runt där i timmar suga in "storstadskänslan" som finns där, mycket mer än här i Alcudia i alla fall! sen har vi mest slappat, Liam har varit så underbart söt idag,oerhört glad att ha både mamma och pappa hemma hela dagen...när jag gråter så kommer han till mej, kramar och pussar mej och klappar mej på axlarna..vilken underbar kille jag har!

nu ska jag krypa till kojs...

godnatt gott folk, dröm söta drömmar

Inga kommentarer: