måndag 26 januari 2009

Ensamma hemma!

Idag har Leo åkt till Tyskland för att jobba i fem dagar,, kommer tillbaks på fredag..och idag är det bara måndag...usch! är det någonting jag är dålig på så är det ju att va utan min äskling. Men det är ju annorlunda nu när man har barn, nu är jag ju inte ensam, jag har ju liam hela tiden att ta hand om och busa och leka med! men det kommer att bli fyra långa nätter. så är det bara...

Nu ligger Liam och sover eftermiddag, han har kommit in i en ganska bra rutin nu faktisk, sover en timme både på för-och eftermiddan och sen somnar han oftast vid åtta tiden och vaknar vid åtta! det är ju jättebra! han sover som bäst när han äter som bäst. om han inte äter bra till kvällsmat så kan det ofta bli att han vaknar mitt i natten och somnar aldrig om riktigt utan ligger och vrider och vänder på sej hela tiden. men som sagt, jag ska inte klaga, han sover många timmar på natten nu. undrar hur länge han kommer att sova i våran säng!!??tills han blir tonåring om det vill sej illa! jag själv sov ju hos mamma och pappa oerhört länge, tror jag var tolv år eller något. jag har försökt lägga Liam i hans säng en massa gånger, har försökt en massa metoder, men ingenting funkar...men för det mesta så älskar jag att ha honom nära mej i min säng så det spelar egentligen inte så stor roll!!

Nu har Liam tagit ett par steg själv, men släpper fortfarande inte taget helt och hållet.han älskar sin "lära-gå -vagn" just nu och leker med den hela dagarna. Jag tror att han kommer att börja gå denna veckan nu, ska öva lite extra nu när Leo inte är hemma och förhoppningsvis överraska på fredag med en gåendes Liam! det vore väl häftigt va??!! hoppas det blir så nu, men å andra sidan är det ju rätt skönt att den lille inte springer än...

1 kommentar:

Anonym sa...

hej anna! hade ingen aning om att du bloggade o så såg jag att du följde mig-kul=) även fast texten kanske blivit mer ointresant på senaste... men hur lever livet på mallis? ska du showa för viva i år igen elr har du hittat ett annat jobb? svår fråga det där med liam o dagis. jobbigt med så många språk på en gång men fatta vilket geni han kommer bli:p hoppas allt är toppen iaf! hälsa alla på mallis från mig så kommer jag o klas å hälsar på i sommar! kramkram/Annika