torsdag 8 januari 2009

snart bilägare!!

Ja, då verkar det som jag på lördag blir bilägare för första gången i mitt liv! en liten men bra bil, en Renault Clio tror jag det är, från -97..det kanske är allt man behöver här nere på mallis, en liten shoppingbil som tar oss från A till B. Det underlättar ju förstås stora inhandlingar osv..dessutom är ju Mallorca en underbar ö med en massa vackra ställen att beskåda, så det känns himla bra att nu kan vi ha en egen bil och åka precis när vi vill! Men det som är bra med att inte ha en bil är ju att vi inte har den extra kostnaden och att vi tar många härliga promenader istället, vilket både är bättre både för hälsan och miljön...
Men det är väl dags att bli vuxen och införskaffa en bil till hushållet, haha!!
Just nu efter att ha varit hemma i ungefär ett år så börjar jag bli oerhört sugen på att komma ut i arbetslivet igen och det är ju inte alltid så himla lätt, jag vet inte än vad jag kommer att göra under denna säsong och eftersom jag är en person som vill ha saker klart för mej så skulle jag vilja veta nu..har sökt en massa tjänster, även på sunwing men har hittills inte fått några konkreta svar...vilket gör att jag undrar, "hur svårt kan det va"?? jag vet inte...saknar ju mitt "gamla" jobb på Viva, men kanske saknar man det för att man håller fast vid det man har haft så tryggt de senaste åren...?? jag vet verkligen inte...jag hoppas i alla fall att jobbfrågan löser sej snart så att jag åtminstone kan börja förbereda mej på vad jag ska göra!
kanske ska jag ändra blad helt och inte showa mer,ge mej in på något helt annat och se hur det känns, om jag får chansen på Sunwing så kommer jag nog att ta den känns det som just nu..
Mna närmar sej trettio nu och än vet jag inte vilket land jag vill bo i, vad jag vill jobba med och så vidare...men, jag e lyckligt lottad med andra saker, min underbara son och min pojkvän som gör mej lycklig varje dag..
livet kan vända över en natt, nu hoppas jag på tur vad gäller jobb också!jag håller tummarna, gör ni?

Inga kommentarer: