onsdag 14 januari 2009

sömn..

Ibland börjar man som småbarnsförälder tänka på det där med sömn..var det inte skönt när man fick sova hur länge man ville, nej vänta nu, var det inte skönt att få sova åtta timmar i sträck...eller förresten hur var det att sova fyra-fem timmar på raken??? måste varit helt underbart och fantastiskt! skulle ha tagit vara på det ännu mer. Jag ska erkänna att när någon säger till mej "jag vill också ha barn" är det första jag tänket.."men hallå, du får ju sova hur länge du vill" haha!! lite roligt att man reagerar så nu, men sen i nästa stund så tänker man ju förstås på hur underbart det är att ha barn, och sova..ja det får man väl göra sen om ett par år!! men det är viktigt att sova, man märker ju att man blit trött så där fram på eftermiddagen. man är virrigare än förut, minnet är kortare och man kan va mer lättirriterad såklart. När varken man själv eller partnern sover bra så bäddar det ju för konfliker och bråk om de minsta små onödiga sakerna...inte konstigt som sagt, man är ju helt slut ibland! jag säger bara lyckost dom få föräldrar som har barn som sover nätterna igenom som små änglar, det är lyx det, riktig lyx! Jag mäskte ju av min sömnbrist också när jag showade förra året, vissa nätter om jag bara fått nån timme sömn blev ju showen väldigt intressant!! glömmer bort både steg och text vilket ALDRIG hände före jag fick barn...Men ni ska veta att det är som sagt värt det till hundra procent, men jag ville ändå ta upp det! sova är viktigt, sov ni som kan!! nu ska jag gå och natta min lille son, som INTE vill sova alls!!

Inga kommentarer: