onsdag 28 januari 2009

Nytt jobb-ny start!!

Jag har fått ett jobb!! Jippi!! känns hur bra som helst, ajg har fått ett showjobb och denna gång med ett företag som jag inte jobbat med innan men hört en massa bra om, Seaclub. det ska bli skönt att få en "nystart". jag har ju varit i ett och samma företag i fem år och det kändes helt rätt att ta steget därifrån i år. Var lite orolig att jag inte skulle hitta ett bra jobb, men det gick ju vägen. Fördelen med det här jobbet är att det till skillnad från mina andra år ät att man showar på ett och samma ställe! man träffas 19.30 på kvällen och kör sen ungefär 4 timmar, alltså mindre timmar också, vilket är bra för så kan jag vara hemma med Liam på dagarna men ändå jobba och få mitt sociala liv underhållet. och sjunga, jag saknar det redan en massa, ska bli så skönt att komma igång igen. Börjar den 2:a mars så nu är det nedräkning som gäller! ungefär en månad kvar, måste till gymmet varje dag nu så att jag orkar med kursen som är sex veckor lång. För första gången ska jag göra en kurs utan att hålla i den!! konstigt men ändå ganska skönt, jag har ju mitt ansvar hemma nu, jag e ju mamma!!

Dessutom har jag blivit "moster", min allra bästa vän C har fått en liten flicka, Agnes! jag är så glad för deras skull..hoppas att jag kan flyga över till Oslo innan jag börjar kursen. Nu är det också dags för två av mina andra kompisar att få barn, båda ska ha i början av februari, jag väntar på telefonsamtal hela tiden, helt otroligt!! så häftigt, värsta babyboom på gång i min vänskapskrets. Nu känner jag vinden vända i seglen...det ser ljusare ut!

Inga kommentarer: