torsdag 29 januari 2009

hur lär man en ettåring att äta!!??

De sista dagarna har Liam väldigt bestämt att han ska äta helt själv, inte bara så där gulligt en gång..utan HELA TIDEN...jag vet inte riktigt hur jag ska handskas med den här situationen, man blir så himla frustrerad och tålamodet räcker inte helt till..man slits ju åt två håll, visst är det bra att han vill äta själv, men då får han ju inte i sej något för han e ju inte så bra på att äta än! panik!! jag vill ju först och främs att han äter bra, för när han äter bra så flyter ju allt så himla bra. han är glad och pigg och när han äter bra kvällsmat så sover han ju 12 timmar utan nästan några störningar alls! Ett tips till alla er mammor där ute: mat är a och o för sömnen!! ett barn som inte är nöjt kommer inte att sova bra, i alla fall är det så med min Liam! Jag undrar när han kommer att äta själv, hur lång tid tar det tills dom lär sej??!! just nu har vi ju krig om skeden..vem ska få hålla den, jag eller Liam. sen är det numera trixit som sagt att lyckas få maten in i lillens mun, förså fort skeden kommer så tar han ju tag i den och ska äta själv! nåja, jag får väl helt enkelt kämpa på och hoppas att det här kommer att ordna sej inom kort, skönt att Leo kommer hem imorgon, då ska han få mata Liam i flera dagar!! Måste ju va fler föräldar därute som har gått igenom det här med att lära sina barn att äta själva...som sagt, undrar hur lång tid det kan tänkas ta!!? det är bara att ha tålamod och det har jag för det mesta..

Idag har jag varit ute och promenerat i vårvädret här på mallorca, det är helt otroligt varmt och skönt här just nu, inte klokt...känns som sverige frammåt Maj månad ungefär!! jag är så glad att Liam får se så mycket sol och att han är så mycket utomhus, det är ju så härligt att va ute, och när vi kommer hem är Liam som en solstråle, pigg och glad! jag tror att det gör mycket att vi ser så mycket sol och att det är så ljust här...det är verkligen vardagslyx, promenera på stranden i solskenet i Januari månad...inte fy skam!

Inga kommentarer: