lördag 31 januari 2009

sjuk liten kille..men glad att pappa e hemma!

Så var han då äntligen hemma, Leo, skönt!! Liam är förstås överlycklig att hans pappa är hemma. Imorse när han vaknade och insåg att pappa är hemma så skratta han högt och pussa på pappa en massa, det var urgulligt! var faktiskt skönt också att ha några egna dagar med Liam, känns som man blir "bästa kompisar" då på något sätt! men som sagt, pappa är och förblir hans favvo..man är ju lite smått avundsjuk ibland men samtidigt är jag så himla priviligerad med leo som är så engagerad i papparollen! gör allt, byter blöja, lagar mat till Liam, dansar, leker, söver..ja...allting! det är ju så mysigt å se..
idag e Liam fortfarande sjuk och har feber, är lite extra gnällig och vill inte leka själv alls. om vi lagar mat eller diskar och inte kan ha han i famnen så skriker han och praktiskt taget hänger i byxbenet på en! ja, så är det, de är små men den egna viljan har ju funnits där länge och verkar bara bli starkare och starkare för varje dag. det blir jag alltid så förundrad över, hur den egna viljan utvecklas så oerhört fort och de blir verkligen sten bestämda på vad de vill och inte vill..de är inte alltid så lätta att tämja de små...Liam satte i halsen igår när han åt ett kex som han har ätit massor av gånger utan problem.usch! det är så otäckt när de sätter i halsen tycker jag. jag får verkligen panik, ger han direkt till Leo, jag får verkligen panik och vet inte alls vad jag ska göra..nej, det där med sätta i halsen är oerhört otäckt tycker jag och jag hoppas att vi kommer undvika det så mycket som möjligt i framtiden! Snart ska vi han en typisk lördagseftermiddag här hemma, Liam ska sova, leo ska titta på fotboll och jag ska titta på Gilmore Girls! fantastiskt! myslördag, och ikväll ska Leo göra pizza..den är italiensk och underbart god kan jag lova er, tror att det kommer bli en av favoriträtterna när Liam blir större!

Inga kommentarer: