fredag 30 januari 2009

strömavbrott...

Igår kväll när jag hade lagt Liam, som igår kväll fick 39.9 graders feber så satt jag vid datorn och klockan var väl runt 21.30. så helt plötsligt blir allt bara svart! strömavbrott...i hela området runtomkring vårt hus...jag som är MEGA rädd för mörkret frös ju till is...hann tänka att det här är som i filmerna när någon stänger av elen och sen hoppar fram och ska döda mej...! det är sant! jag är helt totalt mörkrädd, dessutom vaknade Liam och blev ju också rädd förstås. Jag ringde Bettan direkt och kunde då lugna ner mej litegrann..satte mej i soffan för jag såg ju ingenting och var rädd att ramla över Liams leksaker..Hade Leo varit hemma hade det ju varit en annan sak...konstigt det där..när man är ensam så känns allt så himla mycket värre än var det är. Jag måste tända ljus tänkte jag, men kom ganska snart på att jag ingen tändare har och inga tändstickor! men precis då kom strömmen tillbaka och det blev ljust igen! tack gode gud! hade ju varit rena katastrofen om jag inte hade kunnat värma välling till Liam och ha elementet på i vårat iskalla hus nu på vintern! vad beroende man är av el..helt hysteriskt magiskt beroende, så är det bara. dessutom är jag beroende av Leo, skulle öppna en ny äpplemosburk som Liam äter till sin havregrynsgröt, men den satt ju som berget! men jag gav faktiskt inte upp, klarade det efter många om och men...idag är det ju fredag och i eftermiddag kommer ju i alla fall Leo hem. Liam längtar efter honom, imorse när han vakna sa han "pappa" och så klappade han i händerna och gjorde en glädje dans! pappa är ju hans favorit!

1 kommentar:

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Jag vet precis vad du menar. Jag hatar att vara i från N!!! Känner mig inte som samma person...
Hur går det med stegen. Lyckades du få han att gå tills L kom hem?

xxx anna