söndag 24 januari 2010

söndag.....

Ja, då har en hel vecka gått igen, jag tycker att tiden faktiskt går ganska så fort med tanke på att både jag och Leo går hemma. vi har haft en hel del att stå i, mycket papper fortfarande som ska fixas och massor med besked att vänta på. står och tittar efter brevbäraren varenda dag och springer till dörren när posten ramlar ner, men hittills inget svar på någonting, men nu är det ny vecka och nya tag som gäller, det gäller att inte ge upp och hålla ut, för en dag ska väl svaren och jobb komma?!?!
igår hade jag kalas här hemma och det var jättemysigt måste jag säga, Liam var överlycklig över att ha hela släkten var här, och jag fick en massa fina presenter, Leo hade lagat en underbar lasagne och kyclingschnitzel. vi hade även bröd och sallad, citron och sås, ja, en hel buffe helt enkelt. till efterrätt blev det annanaspaj och vaniljglass och kaffe, även det var omtyckt! alltid roligt med en lyckad fest när man känner sej glad efterråt, och jag känner mej fortfarande glad för igår!
mamma hade även med sej en handmixer till mej så nu ska jag börja blanda goda fruktdrinkar och smoothies, det här är något jag gör för att kompensera att jag slutat äta godis och inte dricker coca cola längre. jag har varit utan godis sen förra fredagen, en vecka och två dagar. de låter ju inte alls länge, men ni ska veta att för mej, som äter något sött varje dag se senaste två månaderna är det ett stort framsteg och jag måste berömma mej själv! jag har ätit mycket mer frukt den här veckan och tränat lite "hemmagymnastik" varje morgon, tränar upp ryggen för jag började få riktigt ont och det är ju för att man slutar att träna sina muskler, men nu ska jag komma "i form" igen, så gott det går när man är i 8:e månaden, haha! är i alla fall glad att jag slutat med min största fiende, sockret!!!

idag blir en vilodag då vi inte ska göra så mycket, mer än att blanda lite goda smoothies då förstås!!!

Inga kommentarer: