torsdag 28 januari 2010

syskonvagn!



nu när det börjar dra ihop sej till "bebisdags" så är det ju även dags att börja tänka på en ny vagn. behöver ju en syskonvagn och har tittat på en massa vagnar nu, mest hemma på nätet och så.. nu måste jag snart ta mej till affären också och testa den i verkligheten! jag har funderat på en Carena Double Swing, mest för att den har ett bra pris, men det är ju alltid svårt att veta med kvaliten när något är relativt billigt! men som sagt, den är billigast i en affär på Backaplan i Göteborg, och vi ska nog ta och besöka Göteborg nästa helg så då ska jag passa på att köpa mej en syskonvagn( om dom finns inne på lager vill säga, det är väl det som är kruxet antar jag, om dom inte har den på lager)




det här är alltså vagnen jag funderar på att införskaffa mej, men vill som sagt testa den först och framförallt se hur Liam sitter i den, han gillar inte när ryggstödet inte är upprätt utan han gillar allra bäst som det är på sin emmaljunga att sätet är helt och hållet upprätt, vi hade en Carena på Mallorca ett tag och den lutade väldigt i ryggstödet, men vi får se, ska bli kul att köpa ny vagn i alla fall, jag gillar rött och även svart, det får nog bli röd eller svart, vi får se helt enkelt!!

imorse var vi på ultraljud för undersökning av moderkakans läge, dessutom mätte hon barnets ungefärliga tillväxt, ligger under kurvan men ändå inom normala normer, precis som Liam, ingen stor bebis alltså! fine by me! lite mindre att trycka ut då ju! var skönt att ha varit på sjukhuset också och sett lite var vi ska ta vägen och så när det är dags för förlossning!fick tyvärr inga bilder från ultraljudet vilket jag tycker är lite tråkigt, men men, allt såg bra ut i alla fall så det känns bra, nu är det bara att vänta de sista sju veckorna!!

idag har vi haft besök av Daniel och Oskar och Liam och Oskar har lekt som vildar i flera timmar! dom leker himla bra ihop, så det är jättekul. måste gå till öppna förskolan med Liam också, har inte blivit av än, måste som sagt ta tag i det nästa vecka, nu väntar vi förväntansfullt på dagisplats till Liam också, ska bli spännande att se vilket dagis det kommer att bli som han får gå till!

nu ska vi bara slappa och ta det lite lugnt..!

Inga kommentarer: