lördag 7 februari 2009

Badhusbesök!

simmar med pappa! till slut så blev han gladare och plaskade som en galning..

Liam var inte så glad i början...!


Igår fick jag och Leo ett infall att vi skulle åka till badhuset med Liam, det kom från ingensans verkligen, och vi har ju aldrig varit i nåt badhus här i alcudia..så vi tänkte att vi kollar om det är något att ha! vi hade ju pool utomhus alltså där vi bodde i somras så Liam var ju van att bada i poolen och hela sommaren älskade han både havet och poolen, hade ju en egen liten båt att åka i t.o.m!



så kom vi i alla fall till badhuset och det var inte så mycket folk vilket var himla skönt, vi var tvugna att köpa badmössor till oss alla tre och vi såg verkligen roliga ut! en gul, orange och en blå badmössa!! skönt att Liam kan stå själv nu men inte går än för annars hade det blivit stressigt inne i omklädningsrummet när jag o han skulle byta om, det är ju mycket krångligare allting så fort man gör något själv..i alla fall så kom vi ut i den relativt stora badhallen och Liam tittade sej omkring med stora och ganska så reserverade ögon, leo var redan i poolen och så gav jag Liam till honom! oj, vad han skrek!! jag trodde faktiskt inte att han skulle bli rädd, men det blev han! han skakade och grät och ville inte alls bada...men så efter kanske tio minuter mjuknade han upp och sen bara älskade han det! han plaska och simma och dök,, allt som han göt hemma i badkaret, för bada är verkligen hans favvogrej! det var väl att vi var på ett nytt och stort ställe som gkorde att han blev lite rädd i början, men nu känns det bra att han gillade det till slut.



jag hade ju fått ett tips från Anna att de skulle ha Babysim på detta badhus så vi frågade, och det har dom. det kostar 60euro för tre månader.jag vet inte om det är dyrt eller ett normalt pris???det är varje lördag klockan 10.00 och en förälder får komma med barnet!får väl se om vi går på babysim, ska kolla med anna om hon o oskar ska gå!



Efter badet så skulle vi ju duscha och byta om och igen-gud, vad jobbigt när man är själv. och så känner jag mej så stressad när jag vet att Leo väntar utanför- "vad lång tid du tog på dej"! åhhh, jag som hade stressat som en blå. av med badkläderna, hoppa in i duschen, torka, på med alla Liams kläder, på med mina...Liam valde ju att krypa iväg så fort jag tog på mej mina egna också!! det är ju det jag menar, tänk att han snart ska springa iväg...jag är glad att han fortfarande är reserverad nog och inte går 100 % än! Kul var det i alla fall att göra något som vi inte brukar, jag lägger upp lite bilder från badhuset med oss i dom snyggaste badmössorna!!



1 kommentar:

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Ja, jag vill jättegärna gå! Men när börjar det? Hinner vi dit? Och får vi gå i samma grupp då? Tråkigt att man bara får gå en föräldrer, tror N skulle tycka det var roligt oxå, men men.

Har en utmaning till dig på min blogg!

xxx anna