onsdag 4 februari 2009

Matfrågan tillfälligt löst!

Nu går det lättare att mata Liam och lösningen var ju ganska så enkel faktiskt! han får helt enkelt en egen tallrik och sked och lite mat i tallriken så att han kan "äta själv" hur mycket han vill.Han är så glad över det att han inte "märker" att jag matar han samtidigt, hur bra som helst! och det går faktiskt frammåt varje dag, idag fick han flera gånger upp på skeden och in i munnen, jag var faktiskt imponerad! sen hamnar ju mycket på golvet också och till slut ger han upp med skeden och äter med händerna istället men huvudsaken är ju i alla fall att han vill äta själv! hoppas att han kommer att lära sej fort, jag har redan blivit sugen på att pottträna han också men jag antar att det är lite väl tidigt för det ocskå! måste googla det och läsa på lite i ämnet!! vad vore man utan internet??!! så himla underbart, men vårat sätt att kommunicera har ju helt ändrats. i stället för å träffas på stan på en fika, sitter folk hemma och kommunicerar över facebook eller genom sina bloggar, helt otroligt egentligen! ser på facebook hur syskon och folk som bor i samma stad väljer att skriva till varann på fejjan!! ibland saknar jag det där gamla när vi inte hade mobiltelefoner och när man fick vykort på posten och brevväxlade med sina vänner! jag och en kompis Frida bodde väl 10 km ifrån varandra och vi brevväxlade hela tiden! Vi pimpade våra brev med pärlor och sådant där coolt!! haha! jag och mina kompisar lekte dunken och spelade kort och gjorde egna shower och filmade när vi mimade och sjöng i egengjorda micar!! nu finns det ju karaoke med TV spel och instrumentala singbacks är hur enkla som helst att hitta på nätet...Liam kommer ju växa upp i en helt anna värld än mej, och det är ju helt ok och som det ska va, men en del traditioner från förr var ändå "bättre" på nåt sätt!! jag kanske låter gammalmodig nu men jag vill faktiskt behålla en del till Liam. rent sunt förnuft, som alla ungdomar inte har i dagens läge...

Inga kommentarer: