tisdag 10 februari 2009

sex & the city..

jag e ju helt beroende av sex & the city!! jag har nog sett filmen kanske 40 gånger nu och serien säsong 1-6 har jag sett massa gånger också! vet inte om det är något jag e stolt över, men det är min tid att njuta , jag gillar att krypa upp i soffan med en kopp kaffe och titta på några avsnitt och har man tur så sover Liam en timme och jag hinner titta på några avsnitt medans Leo sitter vid datorn! jag önskar att jag hade mina tjejkompisar nära mej som dom har, träffas o äter lunch och fikar och allt möjligt. sen så älskar jag ju Carrie och allt hon har på sej, alla klänningar, och särskilt i den nya filmen..vill ha ett skärp som hon har på sej genom filmen men jag kollade upp det och det kostar 4000 kronor...såklart!! haha! blir inget skärp för mej alltså...just nu har vi inte mycket pengar i kassan och de allra sista väljer jag att lägga på en resa hem till min familj och vänner...har alls inte råd, men min bästa vän har ju fått barn, och förhoppningsvis har två av mina andra bästa vänner också barn snart!! nu får bebisarna komma ut tycker jag, för nu så kommer ju jag hem och hälsar på! Men tillbaka till det här med s.a.t.c, ingen har det väl så som dom fyra tjejerna har det??!! i så fall e jag avundsjuk på dom som hinner träffa sina allra bästa vänner så ofta...men det kanske är för att jag alltid känner mej lite ensam här på Mallis...det gör man...jag har ju Leo och Liam som tur är..nästa vecka ska jag alltså få träffa två veckor gamla Agnes!! först blir det Oslo och sen Tidaholm, skönt. dessutom får jag ju krama på min systerdotter Thea som jag ju också saknar en massa!
Idag har liam gått hela dagen, jättebra och utan problem! vissa dagar vill han inte alls gå och vissa dagar går det på räls!! jag är så stolt och han e så söt när han går...händerna uppe i vädret och världens största leende på läpparna! min sötnos...nu ska han snart flyga igen..han har redan flygit 11 gånger sedan han föddes och med dessa 4 flyg har han alltså flygit 15 gånger ´med 14 månader!! det är ett berest litet barn vi har och internationellt! han förstår lika bra italienska som svenska, otroligt vad han lär sej bra, och han säger både svenska och italienska ord! jättesöt! han kan säga "mamma" och "pappa" "titta" "kakka" "hejdå" "caio caio" "hej hej" , han säger "mmm" när han är hungrig och "ahhhh" när han vill ha välling! och en massa andra "låtsasord" som man förstår med hjälp av att han pekar samtidigt! varje dag pekar han på elementet och säger "nej nej" samtidigt som han pekar med pekfingret från sida till sida! han vet vad han inte får röra i huset nu! många "nej nej" blir det!!

Inga kommentarer: