lördag 28 februari 2009

tebax på mallis..

så har vi äntligen landat och det känns ju himla skönt att jag inte behöver flyga på ett bra tag nu! men jag är väldigt stolt över mej själv för de sista två flygen var jag lugn och fick inga ångestattacker och lyckades hålla mej ifrån tårar...kändes hur bra som helst, för då blir jag inte så trött och konstig efter flygresan, vilket jag brukar bli...
nog om flygrädsla, när vi kom hem så väntade en elräkning på oss och det var ju en smärre chock när man öppnar den och den är på nästan 600 euro..förra gången hade vi 100 euro på två månader!!!hjälp!! det är ju en massa pengar och det verkar som vi måste betala den, de har gjort misstag och 500000 pers. typ hela ön har fått fel elräkning..det står i tidningarna att de kommer att betala tillbaka det i april när man ska betala nästa gång..ahhhh..jag blir så trött...men men, vi får hoppas att det löser sej..
Liam är jätteglad att va hemma igen, märks på han, men han har varit så duktig dessa 11 dagar och man blir så glad när det går så bra att resa med han..hemma i sverige hann vi med en hel del, vi träffade ju lilla Agnes och sen Ludvig...och dan innan vi åkte hem födde min vän J en son, Cornelius, 10 dagar över tiden ungefär, så vi hann inte träffa honom vilket ju var lite synd, men jag är glad att han är här nu och att allt gick bra förstås! tre vänner,tre bebisar fantastiskt!!! vilekn lycka och positivitet i denna just nu inte så positiva tillvaro...jag hoppas att saker och ting kommer att bli bättre en dag, och det tror jag att det kommer bli också...
en till positiv sak är ju att jag börjar jobba på måndag, känns så himla skönt, skönt att komma igån och vilken glädje att få sjunga och dansa igen, visst kan det vara jobbigt med en kurs på sex veckor men sen flyter ju alölt på och vädret blir bättre och allt blir mycket lättare!
nu ska jag dricka kaffe, det blir man ju beroende av när man är hemma och hälsar på, dessutom fick vi ju semlor hemma..mmmm vad gott,,,tur att vi inte har så mycket frestelser här, nu måste 10 kilo bort eller lite mer...börjar på måndag!!!

Inga kommentarer: