fredag 2 maj 2008

Dagen före dopet...

Så...då börjar så smått stressen inför den stora festen imorgon..För det ska väl slås på stort när vi firar in vår lillpojk i kyrkan och bara det faktum att han är frisk och häribland oss!! Idag har vi gjort de sista inköpen och ska snart gå och duka fint i våran fina lokal och se till att allt är på plats, jag och L ska också gå och klippa oss! Nu ska vi bli fina minsann, utseende är ju något man lägger lite bakom sej när man blir mamma, åtminstone de första månaderna. Det enda man gör i sverige när man är mammaledig är ju att FIKA. jag hatar just nu FIKA, man fastnar ju i fikaträsket och är direkt sockerberoende som satan, helt omöjligt att ta sej ur. sen kommer ju karamellkungens smågodis och frestar en varenda gång man går in på ica och sen är man körd!! Dessa problem har jag inte på Mallis! ska bli skönt att försöka bli av med de sista gravidkilona! de sitter som berget kan jag säga..jag gick ju upp ca 10 kilo, tyckte inte det var alls mycket, men de sista 4 känns helt omöjliga att få bort! men som sagt, man har en hel del annat och tänka på , det där kommer me dtiden, när man kommer igång med träning och allt ordentligt igen. Egentligen vill jag ju bara njuta av Liam varje dag, vilket jag gör också! Imorgon ska jag ha klänning på mej, klänning är bra! gömmer en hel del och sitter inte åt..hihi!

Ikväll kommer L:s familj, det ska bli underbart att se dem igen och höra en massa italienska, jag älskar det språket! innan det ska vi träffa prästen och bestämma psalmer och så inför imorgon, ska kolla om han är villig att prata lite engelska imorgon så att alla kan förstå! Nej, nu är Liam hungrig och vi har en massa att göra, känns så himla kul! har inte varit så här glad på länge, nu ska jag gå och njuta av en helg med mina familjer och alla mina underbara vänner! what do u want more from life?!

Inga kommentarer: