torsdag 8 maj 2008

Härligt med solen!

Så skönt med det fina vädret! är ute i trädgården med Liam mest hela dagen och har det mysigt! idag har jag även varit barnvakt åt min systerdotter, då får man känna på livet som tvåbarnsmamma!! men det är väl ett tag dit än...idag har jag alltså inte gjort mycket alls, latat mej i solen och tagit hand om Liam.jag tycker att han har växt så mycket de senaste fyra dagarna, jag kan inte fatta hur fort han växer och hur fort tiden går...min lilla bebis håller på och bli ett litet barn...
en fantastisk sak var ju att Liam sov hela natten igenom igen, från 20.00 till 07.00!! Är det inte helt fantastiskt?! så skönt att jag knappt kan fatta att jag får mina 8:a timmars sömn, jätteskönt och jättelyxigt! jag hoppas att det kommer att hålla i sej nu bara, jag vet inte hur flytten till mallis kommer att påverka Liams rytm, men till en början tror jag att den kommer att rubbas litegrann, men bebisar anpassar ju sej oerhört fort!
Igår hade jag balett träning så idag har jag som vanligt enorm träningsvärk. Gud, vad befriande det är att gå och dansa, jag kommer verkligen att sakna det på mallis...snyft....det är så bra träning och så kul, när man är borta någon timme från Liam har man en massa ny energi när man kommer hem och därmed mycket mer att ge! det är viktigt med egentid, måste hitta en hobby på mallis också, så att jag får känna den där viktiga egentiden...men det är svårt också att vara utan den lille! otroligt hur mycket jag längtar efter honom efter bara några minuter, trodde aldrig att jag skulle känna så, men det gör jag! det är häftigt det här med att bli mamma, och man börjar faktiskt förstå sin egen mamma och alla andra mammor för den delen. det är som att något binder alla mammor samman, låter ju lite klyshigt, men det ä så! man får en ny respekt för kvinnor helt enkelt.
Nu ska jag nog gå ut och njuta lite av kvällssolen och försöka att inte tänka på att egentligen borde jag packa inför resan och börja packa ner allt i lådor som inte ska med....men inte när det är 24 grader ute! det får bli en annan dag helt enkelt!

Inga kommentarer: