måndag 26 maj 2008

På söndag åker vi!!

mmmm.....nu är det nedräkning på allvar!! Snart så bär det av till varmare breddgrader..idag känns det bra för jag har fått en hel del gjort, fått ihop ett paket på 20 kilo...skulle ju kunna skicka en massa sådana paket fulla med kläder och annat..finns ju en del som man vill ha med sej ner till Mallorca. Eftersom mina föräldrar ska med oss så har jag tvingat dom och packa lätt som tusan, och Leo har ju inte en massa grejer heller, han har bara lite kläder som ska med så jag hoppas på att det finns plats i hans resväska också...
Idag var vi bjudna på lunch hos min mormor och morfar, Köttbullar, potatis, brunsås, lingon och morötter!!mmmuuummmsss!!! Jag passade på att njuta eftersom det kommer dröja tills jag får det igen...När mormor och morfar har kommit ner till Mallis brukar de alltid ta med sej mormors hemmagjorda köttbullar, men jag tror inte att de kommer att komma ner i år, så som sagt, det var bara att njuta för fullt. Idad är det lyxigt för ikväll ska vi grilla hemma hos min syster också! Är det inte härligt en dag när man inte behöver tänka på vad man ska laga för mat, utan man är bortbjuden och kan bara slappna av helt o hållet!! Liam sitter i sin gåstol och tjuter och skriker!! vet inte riktigt vad han är irriterad över??!! kanske kommer det snart en liten tand, tycker mej skönja något vitt under tandköttet..men det kan ju dröja än...vi får se helt enkelt!! Idag är det sol och varmt o Liam är så gudomligt söt i sina sommarkläder, skönt att inte behöva krångla så mycket med jacka o sånt, man kan bara gå utanför dörren! Kommer ihåg i vintras när han var nyfödd, massa kläder och jättesvårt hur mycket, lr hur lite man skulle ha på honom, det är en fördel på MALLIS, varmt och skönt och inte en massa bylsiga kläder att krångla med!
Nu ska jag gå en promenad med Liam, jag är törstig i värmen, något iskallt o dricka vore gott!!

Inga kommentarer: