tisdag 6 maj 2008

Lugnet efter stormen!

oj, vad tyst det blev!! Liam ligger och sover och L har åkt till skolan...här sitter jag nu och faktiskt njuter av tystnaden lite grann! Idag åkte L:s bror och hans flickvän hem, så nu är långhelgen över..men som jag sa igår, dopet var helt underbart och resten av helgen har också varit oerhört lyckad.Det har varit mycket och naturligtvis så faller ju ens rutiner helt åt fanders...Liam har inte haft nåt mönster alls de här dagarna, han har inte ätit särskilt mycket, mer nyfiken på vad som händer runtomkring! Det är intressant det där, hur så små barn känner av att allt inte är som vanligt, stressen inför dopet och alla förväntningar..men det är ju helt ok för en helg att allt blir upp och ner, för nu ligger han och sover sin lilla eftermiddagslur aom vanligt och allt är lugnt och skönt igen!! En lite rolig sak hände igår morse när jag gav Liam gröt, jag la ett stort lass på skeden och Liam öppnade munnen och...NYSER, ingen vanlig nys, utan en MEGANYS!! så jag och Liam var fulla av gröt!! hade hela ögonen fulla av gröt, denna incident kallas numer för "grötduschen"...

Nu ska jag gå igenom alla fina presenter som Liam fick på dopet....och sen ska jag tvätta ett berg av kläder och städa lägenheten, sen om jag hinner ska jag fortsätta packa inför Mallis, men mest känner jag för o ta en kaffe och efter det lägga mej brevid Liam och somna intill honom, det mysigaste som finns!!!! Hoppas att alla föräldralediga mammor där ute gör som jag ibland, skiter i alla måsten och njuter av min lilla bebis istället!

Inga kommentarer: