torsdag 15 maj 2008

Det hänger på håret!


Idag tänkte jag föra en briljanit ide vidare till mina medmänniskor! Själv fick jag tipset av en av mina bästa kompisar, F! Vi var och shoppade i min hemstad och vi har ungefär bara en affär här och det är LINDEX! F stod där vid associarerna och sa till mej, -Du har väl sett den här smarta badmössan, va? Skitbra, helt fantastisk! Tänkte inte så mycket mer på saken..men sen slog det mej!
För som småbarnsmamma är det ju lyx bara att hinna med en dusch! Inte alltid man hinner tvätta håret och oftast aldrig har man tid att efteråt föna håret och greja.Ibland duschar man sent på kvällen när lillen sover och då vill man inte ha blött hår....Det är här BADMÖSSAN FRÅN LINDEX kommer in! Helt perfekt, man slipper bli blöt i håret! När vi hade dop så hade jag gjort en fin uppsättning hos min frisör och jag hade inte hunnit duscha innan, men vad gjorde det?! Numer har jag ju min badmössa och kunde lugnt sätta på den och frisyren var torr och räddad!
Annars har det varit en bra dag, har inte gjort så mycket, njuter av Liam och hans framsteg i livet. Idag "gick" han lite i gåstolen! haha! Kanske inte gick, men hasade sej runtomkring litegrann! Sen har vi promenerat i solskenet och bara tagit det lugnt. Den mesta tiden går åt till att försöka hitta en lägenhet på Mallorca, men det är som jag sagt förut inte lätt nu när det mer lr mindre är högsäsong där borta...Börjar känna lite panik inför flytten..utan lägenhet, med bebis och allt, usch, är jag en dålig och hemsk mamma? Flytten till Spanien är ju för att L har jobb där och för att vi helt enkelt inte funkar i Sverige just nu..jag vill ju göra saker och ting bättre...nåväl, får hoppas att vi har tur och får en lägenhet snart...
PS. Glöm inte att införskaffa badmössan! DS.

Inga kommentarer: