onsdag 28 maj 2008

Hur svårt kan det va??!!

Ja..idag har jag igen varit med om nåt som så ofta händer mej.. Jag och Leo hade börjat acceptera att vi skulle bo i en etta för ett tag...vi prövade allt, la ut alla våra kontakter på mallorca och ringde alla förmedlingar..men sen gav vi upp, men missförstå mej inte nu, det är inget dåligt med där vi ska bo, förutom att det är litet..I alla fall, idag åkte jag och storhandlade på Hem o Hobby inför flytten till vår lilla lägenhet! JAg hade tänkt och göra det jättemysigt och köpte massa gardiner och kuddar och sofffodral och allt möjligt, nu kändes det m ycket bättre, en lägenhet blir ju vad man gör den till... så kommer jag hem från min resa till Hem o Hobby med tunga kassar, och då ringer telefonen....Monica, våran förra förmedlare har hittat en lägenhet i hamnen, med två sovrum och inte så mycket dyrare än den vi skulle hyra! Ja...det enda jag undrar är VARFÖR ÄR DET ALLTID SÅ!!?? intressant tycker jag, det är alltid i efterhand som saker o ting faller på plats, när det är lite försent, när man har gillat läget och faktiskt vill flytta in i en kanske liten men mysig lägenhet brevid underbar vän.....Ja, det är bara o gilla läget igen, klart jag är glad också, jag vill ju bo i en lite större lägenhet, men vem vet, vi får helt enkelt vänta tills på fredag och se vad som händer efter att vi har fått E att titta på lägenheten!
Idag skiner solen igen och det är jätteskönt, jag har faktiskt brännt mej lite grann på bröstet...och jag har hört att på Mallorca är det regn och blåst, åska och kallt!! Konstigt, konstigt, men sådant e livet, hoppas vi kommer få bättre väder när vi kommer ner eftersom mina föräldrar ska komma med i tolv dagar. Så nu håller jag tummar för sol i Spanien.
Nu ska jag titta på min och min sambos favoritserie "VÄNNER", vi kan aldrig få nog av denna underbara serie!! Börjar kunna många avsnitt utantill.....ajajaj, har man hamnat i "vännerträsket" då LR??!! Ta hand om er och glöm inte att leva varje dag som den var er sista....livet är för kort helt enkelt, puss

Inga kommentarer: