måndag 12 maj 2008

Måndag igen...

Då var det måndag igen, nya tag inför en ny vecka! Min man har varit sjuk i en vecka så det har inte blivit så mycket gjort här hemma. men nu mår han bättre och det är dags att ta tag i ALLT! Vi har fortfarande inte fått sålt en enda möbel, jag har inte alls packat klart, jag vet inte om den här lägenheten blir uthyrd 1:a Juni....ja...som ni ser så står vi för tilfället och trampar en massa vatten! men det fina vädret de senaste dagarn ahar faktiskt gjort att man har glömt allt det där tråkiga! hjälp, vad fint sverige är på sommaren när solen skiner, hade ju glömt av det eftersom det var fem år sen jag var hemma så här i maj. Igår var jag med mamma och min systerdotter och Liam vid mina föräldrars sommarhus i Liköping, var så oerhört mysigt, vi solade och ville bada! Men än så var det lite för kallt i Vänern...
Just nu är klockan åtta på morgonen och mina två pojkar ligger och sover..skönt! Lite så där tyst o stilla och lugn och ro, det uppskattas! Hinnner ju till och med skriva i min blogg, vilket jag upptäckt är svårt att hinna med varje dag, särskilt när ens man är sjuk....det är intressant det där när killar är sjuka och har feber...då händer det nåt...de blir VERKIGEN sjuka! Kan inte göra någonting, bara titta på film lrl sova lr ligga på soffan, allt annat är ju otänkbart för de är ju såååååååååååååååååå sjuka...mmm...jag säger väl inget mer i ämnet men låt mej säga så här...det finns en anldedning till att vi kvinnor föder barn....det är bara vi som klarar av det!! nu låter jag så där feministisk och så där, det är jag oftas inte, men när som sagt min man blir sjuk....då vet jag att kvinnor är starka och att kvinnor kan!
Lillpojken växer och växer..han ändrar sej lite för varje dag! det gäller att hänga med, för utvecklingen går fort, och man måste ta vara på tiden.
Vädret är inte lika fint idag, men det är ganska skönt en sådan här dag när det är så mycket som ska göras! nu ska jag gå och ät aen rejäl frukost!

Inga kommentarer: