onsdag 21 maj 2008

semifinal eurovision...

Ja, satt uppe igår kväll och tittade lite på den första semifinalen av eurovision songcontest...vet inte vad jag ska säga, varje gång jag tittar så blir jag besviken och på vissa nummer som Irlands och Belgiens blir man ju nästan arg på när man sitter där och inte fattar hur man kan skicka ett sådant bidrag.. Det är samma visa varje år...ändå tittar jag!! måste väl sluta titta då, så slipper jag bli så upprörd.Men det är bara det att jag tycker att det kunde va en bra tävling, om det inte hade spårat ut till vad det är idag..sen på lördag när det ska röstas och alla grannländer röstar på varann oavsett hur bra lr oftast dålig låten är...
Nu har vi fått en hel del gjort här hemma...sängen är sål, TV:n , micron, soffan ja, nu är det bara köksbordet kvar, hihi!! känns skönt att det börjar lösa sej i alla fall.Dessutom har jag och Leonardo sagt jag till en lägenhet på Mallorca, en massa fördelar med denna lägenhet! Jag ska bo GRANNE med en av mina bästa vänner!! Jippi!! jag och E ska dricka en massa vin, mycket rose´ska det bli!! Leo kommer ha nära relativt nära till jobbet, mataffär ligger också i närheten och det finns pool på området där vi ska bo! Nära till stranden är det också! Det negativa är väl att det inte är så stort...man kan väl saäga att det är en 1.5:a! Ett badrum ett sovrum och ett vardagsrum! Men det finns även en stor balkong så det är ju bra. i Oktober får vi flytta ner till markplan, till en lika stor lägenhet men då finns även en trädgård, det blir ju nästan som ett extra rum jue! Så det känns bra, saker och ting börjar falla på plats, och idag känns det hur bra som helst...som sagt, det går upp och ner, men jag måste känna efter när vi väl ha kommit til Mallis, då kommer jag veta om det är rätt eller fel.
Nu ska jag äta lunch som min underbara man har lagat, bortskämda jag! Liam ligger i sin säng och jollrar och tjuter..tycker om Labanmobilen över sängen!

Inga kommentarer: