söndag 18 maj 2008

Söndagstrött...

Söndagar...ibland är dom bra att ha, men för det mesta tycker jag dom är oerhört långa och tråkiga! Så idag gjorde jag slag i saken och sysselsatte mej istället! Jag och Liam gick upp klockan 8 och åt frukost! Han är jätteduktig o äta gröt nu! Äter mer och mer och snart kan jag nog byta ut morgonmålet till enbart gröt och ingen ersättning! Jag vet ju inte riktigt vad de har för modersmjölkersättning på Mallis, men de måste väl ha något liknande..hoppas jag i alla fall! Jag har ju blivit van vid Sverige nu och det känns lite jobbigt när man ska flytta att alla rutiner jag har här hemma kommer att slitas upp litegrann...men det är ju bara i början och sedan vänjer man ju sej...dessutom går tiden så oerhört fort så snart kommer Lillen äta vanlig mat med mej och L! Massa god mat kommer han att få, eftersom hans pappa är en oerhört bra kock!! Jag är så bortdkämd med det där att jag knappt kommer ihåg hur man lagar de få rätter jag en gång i tiden behärskade!!hihi! Så är det o va ihop med en Italienare, maten är oerhört viktig! O tacka gud för det..!! Efter frukost så storstädade jag hela lägenheten, tror inte att jag var särskilt uppskattad av mina grannar idag! Dammsugare på klockan 08.20 en söndag! Men det struntade jag i ju! Jag kände för att städa och då är det bäst att jag städar ör det händer väldigt sällan att jag är sugen på att städa! Tänkte väl inte på att grannarna kanske var ute och festade igår, de är ju unga och glada! Jag har inte festat på över ett år...jag tror sist jag gick ut var i mars-07! Men jag saknar det inte alls just nu, men jag glömmer av att andra folk kanske fortfarande går ut och gör stan! Ska försöka o inte dammsuga så tidigt nästa gång...
Ikväll är det dags att dansa igen, Discoträning! Idag är det öppet hus på Dansverkstan, det känns ju sådär när en massa familj står och tittar längs väggarna...Jag är ju en scenmänniska, men det här är något annat, de kommer så nära på något sätt!!! Nåväl, jag står upp till bevis idag, för min lilla systerdotter på snart 5år är oerhört tveksam till om jag kan dansa Disco!! Jag är ju nybörjare inom den dansformen, det är kul och oerhört konditionskrävande, men det finns inte mycket djup och hjärta i Discodans, därför tycker jag att det är lite "ytligt" om man kan kalla dans så!!
Imorgon ska vi ringa på en lägenhet på Mallorca som vi sett på internet, jag håller tummarna att den är ledig och att den är fin! Nu är det bara 14 dagar kvar...helt otroligt...svårt att fatta...Mallis igen...

Inga kommentarer: